تاريخچه‌ای از مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات

  مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد با هدف استفاده از فناوری‌های نوین در راهبری امور آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دانشگاه در سال 1353 تاسیس گردید. دانشگاه فردوسی در آن سال‌ها علاوه بر واحدهای فعلی شامل دانشکده‌های علوم پزشکی، بيمارستان‌ها و ساير مراکز وابسته درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کنونی نيز بود، به همین دلیل این مرکز در محل بيمارستان قائم (عج) با مجموعه‌ای از رايانه‌هاي بزرگ (Mainframe) و تجهيزات جانبی مربوط به شرکت IBM با نام مركز كامپيوتر، آمار و اطلاعات دانشگاه آغاز به فعاليت نمود. 

ادامه مطلب

  1. اخبار
  2. اطلاعیه ها

راه اندازی سرویس جدید برگزاری جلسات مجازی با Big Blue Button

در ایامی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان حضور دانشجویان و استادان در دانشگاه وجود ندارد، کارشناسان فنی مرکز فاوا اقدام به راه اندازی سرویس جدیدی برای برگزاری جلسات و کلاسهای مجازی کردند. این سرویس نسخه‌ای سفارشی شده از نرم‌افزار متن باز BigBlueButton است. کار...

توسعه و راه اندازی امکان تکمیل اطلاعات ارایه دروس به صورت مجازی توسط استاد در پرتال...

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

در ایامی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان حضور دانشجویان و استادان در دانشگاه وجود ندارد، کارشناسان فنی مرکز فاوا اقدام به راه اندازی سرویس جدیدی برای برگزاری جلسات و کلاسهای مجازی کردند. این سرویس نسخه‌ای سفارشی شده از نرم‌افزار متن باز BigBlueButton است. کاربری این نرم افزار در مقایسه با Adobe Connect - که چندین سال تنها میدان‌دار برگزاری جلسات و کلاسهای مجازی دانشگاه فردوسی است – بسیار ساده‌تر است. نرم‌افزار BBB تمام امکانات یک کلاس مجازی را بر لایه نمایش HTML5 ارائه می‌دهد و برای استفاده از آن نیازی به نصب هیچ نرم‌افزار جانبی بر روی کامپیوتر، موبایل و تبلت نیست. تنها با استفاده از یک مرورگر می‌توان به کلاس وارد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نرم‌افزار میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 

1

گالری تصاویر

1

تقویم آموزشی

1

فصلنامه مطالعات

1

منابع کنکور

25000 دانشجو
800 عضو هیات علمی
11000 دانش آموخته
2000 دانشجوی بین المللی
435 رشته/مقطع تحصیلی
63 گروه آموزشی